Autismul si procesarea cuvintelor familiare

Reactiile creierului la cuvinte sunt un predictor al progreselor in
dezvoltarea copiilor cu autism

(articol tradus partial)

Conform unui nou studiu, pattern-ul de raspunsuri ale creierului la cuvinte (la copiii de 2 ani cu tulburare de spectru autist) este un predictor al abilitatilor lingvistice, cognitive si adaptative de la varstele de 4 si 6 ani.

Rezultatele acestei cercetari, publicate in data de 29 mai in PLOS ONE, sunt primele care arata ca un marker cerebral poate prezice abilitatile viitoare ale copiilor cu autism.

“Acest lucru este valabil la 4 ani dupa testarea initiala, indiferent de tipul de tratament de care au beneficiat copiii”, a spus Patricia Kuhl, co-director al Institutului pentru Invatare si Stiintele ale creierului, din cadrul Universitatii Washington.

Douazeci si patru de copii cu autism si 20 copii fara autism, au ascultat o multime de cuvinte familiare si non-familiare in timp ce purtau pe cap o casca cu senzori. Acei senzori au masurat raspunsurile creierului in momentul in care copiii auzeau cuvintele[…].

Apoi, cercetatorii au impartit copiii cu autism in doua grupuri, pe baza severitatii afectarii sociale si au studiat raspunsurile creierului. Copiii cu simptome mai putin severe au inregistrat raspunsuri cerebrale similare cu ale copiilor cu dezvoltare tipica; adica au reactionat puternic la cuvinte familiare (s-a activat aria limbajului localizata in regiunea temporo-parietala din partea stanga a creierului).

Acest fapt ne sugereaza urmatorul lucru: creierul copiilor cu simptome mai putin severe poate procesa cuvintele in maniera asemanatoare cu cel al copiilor fara autism.

Prin contrast, copiii cu afectare sociala severa au inregistrat raspunsuri cerebrale in emisfera dreapta, fenomen care nu a fost observat la copiii cu dezvoltare tipica.[…]

Cercetatorii au evaluat abilitatile cognitive, sociale, emotionale si de limbaj ale copiilor la 2, 4 si la 6 ani. Copiii cu autism care au participat la studiu au beneficiat de tratament intensiv si, per ansamblu, au obtinut scoruri mai bune la testele de comportament. Dar progresele pe toate ariile de dezvoltare au variat foarte mult: cu cat creierul copilului a reactionat mai puternic la cuvinte familiare la varsta de 2 ani, cu atat s-au vazut mai multe progrese la varsta de 6 ani. […]

“Invatarea sociala este una dintre trasaturile definitorii ale omului” spune Kuhl. “Daca creierul tau poate invata de la alti oameni intr-un context social, inseamna ca ai capacitatea de a invata aproape orice.”

Cercetatoarea spera ca aceasta descoperire va conduce la masuratori cerebrale  care sa poata fi folosite cu copiii de 12 luni (sau mai mici) pentru a-i identifica pe cei cu risc de a avea autism. […]

Gasiti articolul original aici:
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/05/130529190724.htm